دیدبان
اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه

روایت اندیشکده آمریکایی از توقع 78 درصد رای دهندگان به روحانی/ دستور جدید دولت درباره مصلای بزرگ تهران

روایت اندیشکده آمریکایی از توقع 78 درصد رای دهندگان به روحانی/ دستور جدید دولت درباره مصلای بزرگ تهران
 


*کیهان

روایت اندیشکده آمریکایی از توقع 78 درصد رأی‌دهندگان به روحانی

بنیاد آمریکای نوین به استناد نظرسنجی همکارانش در ایران اعلام کرد برخلاف برخی تبلیغات مردم ایران قاطعانه از برنامه هسته‌ای کشورشان حمایت می‌کنند و نباید انتخاب روحانی را ناقض این خواسته تصور کرد.بنیاد آمریکای نوین در گزارشی به موضوع برگزاری نشست این بنیاد با کمک مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی برای افکارسنجی عمومی ایرانیان در مریلند آمریکا پرداخت.

در این گزارش به قلم «جاشوا هابر» آمده است: تحلیلگران آمریکایی با فرض اینکه نظام سیاسی ایران بسته بوده و با غرب نیز ارتباط بسیار ضعیفی دارد، معتقدند که تفسیر افکار عمومی 80 میلیون شهروند ایرانی نه تنها کار چندان آسانی نیست بلکه گول ‌زننده نیز هست. با این وجود یک پژوهشگر افکارسنجی به نام «ابراهیم محسنی» که سال‌ها در کشورش به امر تجزیه و تحلیل و اصلاح سیستم‌های افکارسنجی در ایران پرداخته است، این بار به اقدامی دست زد تا رفتار اجتماعی مردم ایران بیشتر قابل درک و ارزیابی باشد.

وی به تازگی پس از برگزاری انتخابات 24 خرداد 1392 به مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های پیچیده عمومی در سطح کشورش مبادرت ورزید تا بتواند فرضیاتی را از احساسات و رفتارهای اجتماعی ایرانیان به دست دهد.این گزارش می‌افزاید: کارگروه ویژه خاورمیانه بنیاد آمریکای نوین با هدف بررسی داده‌های نظرسنجی مورد اشاره سعی کرد 31 ژوئیه (نهم مردادماه) نشستی را با کمک مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی در مریلند آمریکا و با حضور محسنی، «شبلی تلهامی»، «استیون کول» و «تریتا پارسی» برای تجزیه و تحلیل این داده‌ها برگزار کند.

به اعتقاد هابر، پیروزی حسن روحانی در همان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ایران موجب شد غرب بر انتظاراتش از وی نیز بیفزاید چرا که او را یک روحانی میانه‌رو و عملگرا یافت.گزارشگر بنیاد آمریکای نوین تصریح می‌کند: مردم ایران روحانی را نه به سبب مخالفت با جمهوری اسلامی، بلکه به دلیل توانایی‌اش برای کار در درون همین نظام انتخاب کردند؛ به گونه‌ای که 81 درصد کل مردم و 78 درصد طرفداران روحانی از رئیس جمهور جدید ایران می‌خواهند تا با قبول سیاست‌های کلی نظام با این سیاست‌ها هماهنگ باشد.

تریتا پارسی به استناد نظرسنجی‌های انجام شده می‌گوید: مردم ایران خواهان ارتقای وضعیت کشور و توسعه روابط با غرب هستند اما نه به قیمت برنامه هسته‌ای کشورشان. در واقع اکثر ایرانیان از ادامه و تکمیل برنامه‌های هسته‌ای حمایت می‌کنند لذا با هر معامله‌ای که منجر به تعلیق و یا تعطیلی برنامه هسته‌ای کشورشان به ویژه برنامه غنی‌سازی شود، مخالفند.

با پنبه سر ببرید تا حزب‌اللهی‌ها حساس نشوند!

صادق زیباکلام در مصاحبه با یکی از رسانه‌های جریان فتنه اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از تکرار خبط‌های دهه 60 برحذر داشت و از آنها خواست بدون ایجاد حساسیت و تحریک طرفداران نظام، خواسته‌های خود را پیش ببرند.وی در مصاحبه با سایت کلمه که از پاریس به روزرسانی می‌شود و درباره ناکامی مخالفان گفته است: یکی از دلایل ناکامی این است که وقتی به فضای باز رسیدیم نخبگان و روشنفکرامون به کمتر از «شتر» رضایت نداده‌اند.

 مثلا دوران انقلاب کنار دانشگاه تهران چادر زده بودند و برای حزب کومله و دموکرات کردستان، لباس و پتو و غذا جمع می‌کردند، در حالی که این احزاب در حال جنگ با سپاه و ارتش بودند. یعنی اینقدر آزادی وجود داشت. این مشخص بود که دوام نمی‌آورد. بعد از دوم خرداد فضا باز شد. ما صادق زیباکلام‌ها چه کار کردیم؟ گفتیم درباره ولایت فقیه بحث کنیم؛ جنگ بعد از سوم خرداد و فتح خرمشهر درست نبوده؛ قصاص این‌گونه است؛ نعوذ‌بالله خدا و پیغمبر آن‌گونه است؛ ببینید اگر این دفعه هم دچار همین خطا شویم و بگوییم «شتر»، نه روحانی و نه پدر جد روحانی کاری نمی‌توانند بکنند. ما باید یاد بگیریم که دموکراسی میلی‌متر به میلی‌متر جلو می‌رود و یک شبه نمی‌توانیم ره صد ساله را برویم.
وی ضمن بیان اینکه نباید طرف مقابل را بترسانیم، گفته است: حتی در دولت اول احمدی‌نژاد هم فضا این‌گونه [امنیتی] نبود. این وضعیت از سال 88 به وجود آمد. حتی در سال‌های 60-61 من احساس امنیت بیشتری می‌کردم.

زیباکلام این را هم گفته که «با فردی که نامش به عنوان وزیر اطلاعات پیشنهاد شده، این وضعیت ادامه پیدا نخواهد کرد».
او در پاسخ این سوال که «بحث زندانیان سیاسی را چه کنیم» می‌گوید: بهتر است از آقای روحانی بخواهیم فعلا مشکل بیکاری را حل کند؛ با فساد مبارزه کند. در مورد حصر موسوی و کروبی هم همین مسئله حاکم است.

زیباکلام در جواب این پرسش که یک سری فعالانی که در این مدت از کشور خارج شده‌اند، به نظر شما برگردند یا نه؟ می‌گوید: الان نه، الان اگر بیایند باز جناح راست برای این که نشان دهد هنوز حاکم است ممکن است با آنها برخورد شدید کند. بنابراین شاید شش ماه یک سال دیگر بهتر باشد و با یک سری تمهیدات قبلی برگردند.

وی در ادامه این مصاحبه تأکید می‌کند: من از ابتدایی که قطار انتخابات راه افتاد می‌گفتم دنبال یک کاندیدای خیلی اصلاح‌طلب نباشیم. من اتفاقا می‌گفتم برویم دنبال ناطق نوری و او را بیاوریم. چون معتقد بودم آن میلی‌متری‌هایی که دنبالش بودم را ناطق نوری هم می‌تواند بیاورد. به خاطر همین حرفی که شما در سوالتان هست من اگر روحانی نبود حتما به ولایتی رای می‌دادم.

خبرنگار کلمه می‌پرسد: خب الان از سقف کوتاه‌تر ولایتی به سقف بلندتر روحانی رسیده‌ایم. با این حساب باز هم شما می‌گویید که کسی دنبال رفع حصر و حبس‌ها نباشد؟ بالاخره به اندازه پولی که دادیم باید آش بخوریم یا به همان اندازه ولایتی کفایت کنیم؟ زیباکلام در پاسخ می‌گوید: نه، من این را نمی‌گویم. ببینید، من نوه‌ای دارم به اسم حسین‌علی. یکی از سوالاتی که حسین‌علی از من می‌پرسد اینه که چرا من هر وقت سمت پرنده‌ها می‌روم فرار می‌کنند، اما تو که می‌روی این کار را نمی‌کنند؟ به نوه‌ام می‌گویم به خاطر اینکه تو «نمی‌روی» به سمت پرنده‌ها، تو «می‌دوی» به سمت پرنده‌ها. تو می‌ترسانی پرنده‌ها را و من نمی‌ترسانم.

حمله بی‌بی‌سی به کیهان و دفاع از صلاحیت چند وزیر!

شبکه دولتی انگلیس از برخی اعضای کابینه پیشنهادی حمایت کرد و آن را واقع‌گرایانه توصیف نمود.وب‌سایت بی‌بی‌سی در تحلیلی با ادعای اینکه «جناح تندرو به فرماندهی کیهان تلاش دارند نزدیکان اصلاح‌طلبان را از دولت کنار بگذارند»، به حضور رحمانی فضلی و پورمحمدی که با مخالفت طیفی از مخالفان جمهوری اسلامی مواجه شده اشاره می‌کند و می‌نویسد:‌«روحانی گفته بود که در میان اعضای دولت از اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان وجود خواهند داشت. به همین دلیل است که می‌توان دید که در کنار محمود حجتی که روابط نزدیکی با آیت‌الله منتظری داشت آقای پورمحمدی حضور دارد که سوابق پرحاشیه‌ای در کارنامه خود دارد. یکی از اتهامات آقای پورمحمدی دست داشتن در اعدام‌های سال 67 است.» 

شبکه رسانه‌ای دولت انگلیس می‌افزاید: پیشنهاد بیژن زنگنه برای وزارت نفت با مخالفت شدید کیهانیان روبرو است اما او در دوره 8 ساله وزارت در دولت اصلاحات مدیر موفقی بود.بی‌بی‌سی در ادامه تحلیل خود به وزارت خارجه می‌پردازد و می‌نویسد: حضور ظریف بهترین گزینه در وزارت خارجه است.

در ادامه این تحلیل از «نظارت عالیه هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی و ناطق‌نوری بر دولت جدید» خبر داده و آنها را «بالغ‌های سیاسی» توصیف کرده است. بی‌بی‌سی با بیان اینکه بالغین سیاسی یاد گرفته‌اند کنار هم بنشینند، می‌افزاید: «همین که افرادی چون علی مطهری به دفاع تمام قد از آقای روحانی به میدان آمده است، دلیل واضح دیگری است. اگر از درون زندان‌های ایران، بخشی از زندانیان سیاسی به حضور روحانی رای داده‌اند و با ترکیب کابینه، تا به اینجا، مخالفتی ابراز نمی‌کنند، بر همین نکته تاکید دارد. بنابراین محتمل است تعدادی از این وزرا دور از ایده‌آل‌های مورد نظر آقای روحانی باشد. اما او مجبور است که به واقعیت‌های موجود هم توجه کند. همان طور که ممکن است تعدادی از رای‌دهندگان به روحانی در هنگام انتخاب او بخشی از ایده‌آل‌های خود را در برابر واقعیت موجود قربانی کرده باشند.»

بی‌بی‌سی در ادامه می‌نویسد: از سوی دیگر فقط به خاطر امنیتی بودن افراد نمی‌توان آنها را محکوم کرد. بحث مهم چگونگی عملکرد این افراد در مواجهه با مشکلات کشور است. اگر به‌عنوان مثال نوع برخورد علی ربیعی با قتل‌های زنجیره‌ای را بقیه اعضای کابینه تعقیب کنند، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند. حضور این افراد امنیتی شاید بتواند حاوی نکات مثبتی هم باشد.

*خراسان


دستور جدید دولت درباره مصلای بزرگ تهران

در آخرین جلسه دولت دهم که با حضور محمود احمدی نژاد برگزار شده، مقرر شد تکمیل ساختمان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران از سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی گرفته شده و به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود. این مصوبه با تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، طی روزهای اخیر توسط یکی از مدیران ارشد اجرایی دولت دهم به دستگاههای مربوطه در قوه مجریه ابلاغ شده است


دستور رحیمی به 3 وزارتخانه برای آموزش عطاران


بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رییس جمهور که به وزارتخانه های بهداشت، صنعت و جهادکشاورزی ارسال شده، این 3 وزارتخانه موظف شده اند نسبت به ممنوعیت عرضه داروهای ترکیبی بدون مجوز در عطاریها، نظارت بر عرضه گیاهان دارویی با بسته ‌بندی مناسب و بهداشتی و نیز برنامه ‌ریزی و اجرای آموزش عطاران در اسرع وقت اقدام کنند.
 

*تهران امروز

اشاره روحانی به یک پرونده تاریخی در مجلس


حسن روحانی رئیس‌جمهور در هنگام معرفی اعضای کابینه در دفاع از وزرای اطلاعات و کشور به عضویت تاریخی آنها در «جلسه عقلا» اشاره کرد و گفت: هرکس که عضو جلسه عقلا بوده ویژگی بارزش اعتدال است.روحانی ماه‌ها پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد 92 در گفت‌وگو با ماهنامه نسیم بیداری درباره جلسه عقلا گفته بود: «ما از مجلس دوم تا پنجم، جمعی با عنوان «عقلای مجلس» داشتیم. تعداد اعضا حدود ۳۰ و چند نفر بود. اما خیلی خطی و جناحی نبود و هر دو جناح در آن عضو بودند. ما می‌گفتیم هرکس صاحب‌نظر، فکر و اندیشه، سابقه و آشنایی با مسائل است و تاثیر دارد، عضو آن جمع باشد. ابتدا هم در مجلس دوم به دلیل بررسی موضوع جنگ این جمع تشکیل شد و تا دوره پنجم مجلس ادامه داشت.» 

پایان سرپرستی سعید مرتضوی در تامین‌اجتماعی 

یان سرپریک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس درباره اتمام حکم سرپرستی سعید مرتضوی در سازمان تامین‌اجتماعی گفته:‌ براساس حکم عباسی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ سعید مرتضوی در تامین‌اجتماعی تا 18مرداد سرپرست بوده است.وی گفته: در حال حاضر سعید مرتضوی حق امضا در تامین‌اجتماعی را ندارد.

ماموریت ویژه روحانی برای پورمحمدی 

هفته‌نامه آسمان نوشته: «در جلسه‌ای که رئیس‌جمهور با آقای پورمحمدی داشته، مسئله زندانیان سیاسی نیز مطرح می‌شود و رئیس‌جمهور از پورمحمدی می‌خواهد از نفوذ خود در دستگاه قضایی استفاده کند و شرایط آزادی زندانیان را فراهم کند.»مصطفی پورمحمدی هفته گذشته از سوی حسن روحانی به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری به مجلس معرفی شد که واکنش‌های مثبت و منفی را در پی داشته است. پورمحمدی از سوی رئیس قوه قضائیه به روحانی پیشنهاد شده بود. 

سفر یک وزیر به عراق با هواپیمای اختصاصی 

بر اساس گزارش روزنامه خراسان، براساس پیگیری‌های یک دستگاه مسئول، سفر هفته‌های گذشته یکی از وزرای اقتصادی دولت دهم به کشور عراق با استفاده از هواپیمای اختصاصی انجام شده و انجام این سفر یک روزه می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتر، بدون استفاده از این اقدام که اگرچه قانونی است، انجام شود.

واکنش فاطمه هاشمی به متهم کردن برادرش

پس از انتشار سخنان یک نماینده مجلس، دختر آیت‌الله هاشمی خواستار واکنش رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به این اظهارات شد. فاطمه هاشمی در این مورد گفته: از این افراد توقع بیشتری نیست برخی زندگی‌شان با تهمت، غیبت و دروغ عجین است که خوشبختانه در جامعه شناخته شده هستند و کسی توجهی به اظهارات آنها نمی‌کند. به گزارش انتخاب، وی با اشاره به نقش مدیریتی رئیس مجلس گفته: هنگام پخش فیلمی مربوط به اقوام آقای لاریجانی که توسط احمدی‌نژاد به مجلس برده شده بود آقای علی لاریجانی موضع‌گیری قاطعی کردند.

دختر آیت‌الله هاشمی گفته: مجلس و قوه قضائیه موظف به رعایت حقوق مردم هستند. نه اینکه وقتی به برادر آقای علی لاریجانی تهمت می‌زنند، ایشان آن زلزله سیاسی را در کشور ایجاد کنند و برای بقیه واکنش عادی بگیرند.وی با بیان اینکه «این اتفاقات برنامه‌ریزی شده بود»، گفته: خواسته ما از روسای قوه‌قضائیه و مقننه این است که همانگونه که از حقوق خانواده خود دفاع می‌کنند باید پاسدار حقوق دیگر مردم نیز باشند.هاشمی گفته: ما از رئیس‌جمهوری نیز توقع داریم موضع‌گیری کنند و به این بی‌حرمتی‌ها پاسخ دهند. 

*جمهوری اسلامی

* کنسرت شهرداد روحانی که قرار بود با سوءاستفاده از موقعیت نوازندگان ارکستر سمفونیک و معرفی آنان به عنوان اعضای یک ارکستر خلق الساعه در برج میلاد برگزار شود یکماه به تعویق افتاد. ناظران، تعویق این کنسرت را مقدمه‌ای برای لغو بی‌سر وصدای آن می‌دانند. شهرداد روحانی همکار قدیمی خوانندگان لاله زاری و لس آنجلسی علیرغم همه تلاش‌های خود و حمایت‌های برخی عناصر داخلی و خارجی هنوز نتوانسته است خود را به عنوان یک هنرمند برجسته معرفی کند و تبحر وی در نوازندگی سازهای مختلف نیز کمکی به مقبولیت او نزد گردانندگان موسیقی کلاسیک جهان نکرده است.

** بررسی کلیات رأی اعتماد کابینه دولت یازدهم دیروز در صحن علنی مجلس درحالی آغاز شد که براساس اعلام یک عضو هیئت رئیسه مجلس تنها 18 نفر به عنوان مخالف کلیات کابینه و برای دفاع از کابینه 148 نماینده ثبت نام کرده بودند. ارزیابی نمایندگان رسانه‌ها از این ارقام اینست که اکثر وزرای پیشنهادی کابینه دکتر روحانی با آراء بالا از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت.

*** بحث‌های جنجالی دیروز مجلس که بخش‌هائی از آن خارج از موضوع بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود، رسانه‌های مجازی را به واکنش واداشت. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب با انتشار مطلبی تحت عنوان "چه می‌کنند تکفیری‌های وطنی!" ضمن اشاره به اقدامات تکفیری‌های اهل سنت در کشورهای عربی نوشت: "آنچه امروز (دیروز) از زبان یک نماینده در تریبون مجلس و در مقابل چشم میلیون‌ها ایرانی شنیده شد،‌ خود از مصادیق تام و تمام تکفیری‌های وطنی است." یک نماینده مجلس هم با اشاره به استفاده فراوان نمایندگان مخالف از کلمه "فتنه" گفت این اقدام، خود فتنه جدیدی است که درصدد است مجلس را در مقابل مردم قرار دهد.

*آرمان

 مدیر عامل جدید ایرنا کیست؟

شنیده شد که مدیرمسئول روزنامه ابتکار، مدیرعامل خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی(ایرنا) در دولت یازدهم خواهد شد. پارسینه نوشت؛ محمد علی وکیلی سوابقی چون مدیرکل فرهنگی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها(دوره حجت الاسلام قمی)، راه اندازی ازدواج های دانشجویی در اواسط دهه هفتاد، مدیر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه چمران اهواز را در کارنامه خود دارد.

دلیل عدم حضور وزیر در تلویزیون

شنیده شد که درحالیکه یکشنبه شب تلویزیون وعده داده بود، سه وزیر پیشنهادی اقتصاد (علی طیبب نیا)، نفت (بیژن نامدار زنگنه) و جهاد کشاورزی (محمود حجتی) در برنامه پایش حاضر می شوند و درباره برنامه های خود سخن می گویند، اما این اتفاق نیفتاد. انتخاب نوشت؛ مرتضی حیدری مجری برنامه پایش در این باره گفت که دو وزیر پیشنهادی اقتصاد و جهادکشاورزی خود اعلام کرده اند که به دلیل فشار برنامه های مختلف، امکان حضور در این برنامه زنده را ندارند. تنها بیژن نامدار زنگنه برای حضور و اعلام برنامه در برنامه پایش اعلام آمادگی کرد ولی چون قرار بود سه وزیر در کنار هم حضور داشته باشند قرار شد آقای زنگنه بعد از رای اعتماد در برنامه حاضر شوند. اما خبرنگار سیاسی «انتخاب» کسب اطلاع کرد که ظاهراً یک ساعت مانده به شروع این برنامه تلویزیونی، به زنگنه اعلام شده که نمی تواند به تلویزیون بیاید!

سایت احمدی نژاد از دسترس خارج شد

شنیده شد که پس از آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی تمام اطلاعات سایت ریاست جمهوری تغییر کرد و بعد از گذشت یک هفته سایت احمدی نژاد از دسترس خارج شد. مشرق نوشت؛ سایت شخصی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان پس از 8 سال از دسترس خارج شد .در هفته گذشته پس از تنفیذ حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران، ظاهر و محتوای پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران president.ir تغییر کرد.

درخواست میانجیگری ترکیه از ایران

شنیده شد که دولت ترکیه برای حل مشکل و ماجرای دو خلبان ربوده شده‌اش در داخل خاک لبنان از ایران درخواست میانجیگری و وساطت کرد. روزنامه "جمهوریت" چاپ ترکیه نوشت؛ دولت ترکیه با مقامات ایرانی در عالی ترین سطوح تماس هایی را برای حل مشکل ربوده شدن دو خلبان ترک در داخل خاک لبنان برقرار کرده است. شایان ذکر است اکنون و درپی ربوده شدن این دو خلبان در داخل خاک لبنان شرکت‌های بزرگ هواپیمایی و مسافربری بین المللی و جهانی تاکید کرده اند در صورت مشخص نشدن سرنوشت این دو خلبان تمام پروازهای خود به مقصد فرودگاه بین المللی بیروت را لغو خواهند کرد.

وزارت تحکیم خانواده تشکیل شود!

شنیده شد که معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان با اظهار تأسف از آمار طلاق در کشور بیان کرد: در حال حاضر هیچ مؤسسه، نهاد یا سازمانی متولی بررسی راهکارهای تحکیم خانواده و کاهش معضل طلاق در کشور نیست. حمایت نوشت؛ به گفته محمدصادق شجاعی، در شروع به کار دولت جدید که تصدی آن را فردی حقوقدان بر عهده دارد، پیشنهاد می‌شود با قید فوریت تشکیل وزارتی در دستور کار قرار گیرد که مدیریت تمام موضوع‌های مرتبط را عهده‌دار شود تا در دولت جدید شاهد کنترل این زلزله خاموش و پس‌لرزه‌های خطرناک آن باشیم .

مرخصی اجباری برای کارکنان جهاد دانشگاهی

شنیده شد که جهاد دانشگاهی با صدور بخشنامه ای سوال برانگیز به اعضای دفتر مرکزی خود اعلام کرد که از تاریخ 20 مرداد تا پایان این ماه، یعنی دقیقا همزمان با تغییر دولت و انتخاب وزرای علوم و بهداشت، باید به مرخصی بروند. انصاف نیوز نوشت که علی رغم مخالفت جهادگران، این بخشنامه از امروز اجرایی شد ولی گذشته از اهمیت اینکه با رفتن به مرخصی اجباری از مرخصی سالیانه آنها کم می‌شود، سوالی که برای اعضای جهاد ایجاد شده این است که چه برنامه ای برای دفتر مرکزی دیده شده که در این روزهای تغییر دولت، اعضای آن بالاجبار به مرخصی تابستانی فرستاده می شوند؟ بنابر این گزارش، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که منجر به انتخاب دکتر روحانی منتهی شد، مدیران جهاد دانشگاهی از کاندیدای دیگری حمایت می‌کردند و تلاش شد که خبرگزاری ایسنا برای حمایت از آن شخص فعالیت کند که ساسان والی زاده مدیرعامل وقت با این کار مخالفت کرد و طولی نکشید که برکنار شد. والی زاده در زمان برکناری (27 تیرماه) در این باره به صراحت به خبرگزاری مهر گفته بود: لابد آقایان توقع داشتند ما در انتخابات به سمت یک یا دو تا از کاندیداها بچرخیم ولی ما معتقد بودیم که همه کاندیداها محترم و مورد تائید شورای نگهبان هستند و ما هم رسانه‌ایم و ارگان هچ حزبی نیستیم و خیلی سالم، نسبت به همه اطلاع‌رسانی کردیم و به سمت هیچ کاندیدایی گرایش حزبی و جناحی خاص نداشتیم.

کنایه‌های مزاح گونه وزیر اطلاعات روحانی

شنیده شد که هم کوهنورد است و هم مجلس روضه برگزار می کند. از نشست و برخاست با جوانان همیشه استقبال کرده و اگر کسی تاب شنیدن کنایه و متلک های مزاح گونه اش را ندارد بهتر است باب شوخی را با وی باز نکند؛ مخصوصا حالا که قرار است وزیر اطلاعات شود. آسمان درباره حجت الاسلام سید محمود علوی نوشته شده است: در میان وزرای پیشنهادی کابینه، سید محمود علوی شبیه ترین چهره به حسن روحانی است. علوی همچون روحانی معممی است که دکترا دارد. در همه سال های فعالیت سیاسی از اعتدال و میانه روی دفاع کرده و منتقد هتاکی به بزرگان و شخصیت های شناخته شده کشور بوده است. وی همچون حسن روحانی هم معتمد مقام معظم رهبری بوده، هم از ایشان حکم مسئولیت دریافت کرده است. علوی مانند روحانی سخنور چیره دستی است و به مسائل و معضلات کشور با عینک فرهنگی و اجتماعی می نگرد. یکی از نقاط درخشان در کارنامه علوی این است که در بحبوحه اتفاقات سال 1388 و در زمانی که با القاب و برچسب های توهین آمیز، بازار حمله به چهره های سرشناس کشور داغ بود وی نه تنها در این میدان وارد نشد بلکه در مصاحبه های مختلفی که ترتیب داد از این رویه انتقاد کرد.

صفحه دکتر ظریف در فیسبوک به روز شد

شنیده شد که دکتر محمد جواد ظریف از ماه ها قبل در شبکه اجتماعی فیسبوک عضویت داشت اما پس از معرفی وی به عنوان وزیر جدید امور خارجه، روز(شنبه 19 مردادماه برای اولین بار پروفایل فیسبوکش را به روز کرد. انصاف نوشت؛ پس از چند روز غیر فعال شدن(دی اکتیو) پروفایل دکتر ظریف، 20 مرداد ضمن تبدیل پروفایل به صفحه، یک عکس جدید از وی در این صفحه منتشر شده است که در آن دکتر ظریف را با ریش پرفسوری در حاشیه یکی از ملاقات های دیپلماتیک دکتر حسن روحانی نشان می دهد. عضویت وزرای ایرانی در این شبکه اجتماعی تاکنون مرسوم نبوده اما با فراگیری این شبکه ها احتمال می رود تعداد بیشتری از مسوولان در آنها عضو شوند. در مدت پس از انتخابات، دکتر حسام الدین آشنا از مشاوران اصلی دکتر روحانی که در فیسبوک عضویت دارد، چندین بار از همان طریق از مخاطبان خود درباره کابینه نظرخواهی کرده بود. پروفایل های شخصی فیسبوک، حداکثر امکان دوستی با پنج هزار نفر را می دهد و دکتر ظریف نیز تا چند روز پیش بالغ بر 4900 به اصطلاح دوست فیسبوکی داشت، اما حالا با تبدیل پروفایل به صفحه، هر کسی می تواند بدون محدودیت صفحه وی را بپسندد (لایک کند). در 5 ساعت اول راه اندازی صفحه، بالای 650 نفر عکس جدید دکتر ظریف را پسندیده و مخاطبانش هم معرفی شدن او را تبریک گفته اند.

 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
 
 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران